제라드 드빠르디유와 미우미우가 나오는 1986년도 프랑스 영화
완전한 우리쪽 영화는 아니지만, 거의 우리 영화네요^^
언제나 앙뚜완(미셀 블랑)에게 차가운 모니끄(미우미우). 이 커플 앞에 밥(제라드 드빠르디유)이 끼어든다.
밥은 돈을 뿌리며 두 사람의 환심을 사고, 이 커플을 자신의 범죄 행각에 끌어들인다.
빈 집을 털며 돈을 훔치고, 심지어 빈 집에서 먹고 마시고 잠까지 자며 타락한 삶을 살아간다.
모니끄에게 늘 상처받는 앙뚜완은, 자신의 하소연과 속상한 이야기를 들어주는 밥이 있어 좋지만, 사실 밥은 앙뚜완에게 푹 빠져있다.
엉뚱한 사랑은 급기야 앙뚜완을 남자를 좋아하는 사람으로 변하게 만들고,
모니끄를 거의 식모 취급하며 이상한 셋의 동거가 이어진다.
밥은 그러던 중 눈에 가시였던 모니끄를 교묘하게 화류계에 팔아넘기고,
앙뚜완과의 단둘만의 생활을 하지만, 바람둥이인 밥은 앙뚜완을 소홀히한다.
밥은 화해의 의미로 앙뚜완을 여장을 시키고는 나이트클럽에 데리고 나가 신나게 춤을 춘다.
그러나 앙뚜완은 춤을 추는 사람들 사이에서 모니끄를 보고,
화장실로 내려가 몸을 파는 모니끄에 실망한다.
모니끄를 때리는 상대 남자를 급기야 칼로 찍어죽이는 앙뚜완.
그런 앙뚜완에게 총을 날리는 모니끄.
어깨에 부상을 입은 앙뚜완은 다른 남자에게 눈이 팔린 밥을 끌고 바다에 데려다 주라며 차를 훔치게 한다.
하지만 결국 밥을 쏴죽이지 못한 앙뚜완...
몇년이 흘러 길가에 세명의 몸을 파는 여인들의 뒷모습이 보이고,
그들은 바로, 한 명은 모니끄, 한 명은 앙뚜와네트, 또 한 명은 밥이었다.
이상한 이들은 아이까지 낳아서 지지고볶으며 세명의 기이한 동거를 계속해나간다.
더 자세한 사항은 다음을 참조하세요^^
http://www.imdb.com/title/tt0092068/
diverting and energetic entertainment, 13 December 2007
(재미있고 활기찬 오락물!)
Author: leslieann-1 from United Kingdom
*** This comment may contain spoilers ***
the trick of this film is the seductive power of the swaggering, beefy and sexy character, Bob - played as no one else could, by Depardieu.
picking up a quarrelling couple in a bar, he makes a play for both and succeeds with both, as he succeeds with us, reestablishing their lives, closer to his anarchic soul's path.
they rob with him, are both seduced by him, and set up a menage a trois with him.
he seduces us too to the appeal of this life.
we are attracted too - that street life that Depardieu's characters in many films seem to live successfully, and freely, appeals to the freedom we long for.
but, yes, there is a price to pay in all those films and in this one too - but here, the price is so much fun...
a man they are robbing pulls a gun on Depardieu's character, insisting he make love to his wife in front of him, and they talk their way out; and by the end of the film, in order to pay the bills, Depardieu and his now fully dragged up friend, husband of the couple, sell themselves as prostitutes.
by the time we get to that, however, we are outside the boundaries of identification - they are cartoon characters, they don't care, and we no longer care.
it is amusing, but the story had finished earlier when they set up house, and Depardieu acts like a typical male, no matter that his partner is male too.
(they tolerate the woman in their home because she has no where else to go}: he demands dinner and cleanliness in the home, on time and when he wants it; he despises the tears shed in response to his abuse; the three have come full circle - relentless badgering between them (the two men, a couple, now ignore the woman)and dissatisfactions similar to what we began with.
the drag scenes at the end are tacked on for a bit of fun...it sort of flags.
are we to think that by dressing as women they have degraded themselves? or is the lesson that this milquetoast male does always attract this kind of badgering? or that relationships - male and male; male and female; always devolve to this one, where one person is in charge of the other?
who knows?
but it is sure fun getting there.
it will get you thinking while you laugh.
great writing and superb comic acting.